جمعه 31 فروردین ماه 1403
  ورود |عضويت
1399/09/10

کشاورز کارت چیست و چه کاربردی دارد


در این کارت منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی تولید می کنند، قرار می گیرد.

در راستاي اجراي تفاهم نامه منعقده فيمابين وزارت جهادكشاورزي، شركت خدمات حمايتي و بانك كشاورزي به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، "کشاورزکارت" را با هدف خريد نهاده های کشاورزی در اختیار ذینفعان بخش قرار می دهد. وی در ادامه یادآورشد مشمولین کشاورز کارت که شامل مالکین و بهره برداران می باشد از طریق کنترل های ایجاد شده در سامانه مدیریت اعتبارات بانک کشاورزی با سامانه پهنه بندی وزارت جهادکشاورزی صورت می پذیرد بدین صورت که مراکز جهادکشاورزی اطلاعات بهره برداران مشمول را طی لیستی به بانک کشاورزی بخش مربوطه ارسال می نماید و پس ازمراجعه متقاضیان به شعب بانک کشاورزی فرایند تشکیل و افتتاح حساب کشاورز کارت و انعقاد قرارداد جهت پرداخت تسهیلات برای مشتریان انجام می گردد. میزان سقف تسهیلات برای هر هکتار گندم، کلزا، جو، چغندر پاییزه 20میلیون ریال و برای هر هکتار گندم دیم 5 میلیون ریال می باشد و سقف تسهیلات برای هر بهره بردار200 میلیون ریال می باشد . استفاده از تسهیلات صرفاً در پایانه های فروش کارگزاران معرفی شده شرکت خدمات حمایتی و صرفا جهت خرید کود وسم مجاز می باشد.نرخ  سود تسهیلات 12درصد و در قالب انعقاد قرارداد مشارکت مدنی برای مدت بازپرداخت حداکثر یکساله و متناسب با زمان برداشت محصول می باشد. كارمزد این تسهیلات ١٢ درصد در سال است و چک های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای "کشاورز کارت" نخواهد شد.

 

متقاضیان دریافت "کشاورزکارت" می توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی به آدرس www.cita.maj.ir  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
  کاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 291
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 291

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 3995148
Visitors بازديد هاي امروز: 1930
Visitors بازديد هاي ديروز: 2154

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا